In een eerder artikel werd al geschreven over het sponsoren in de voetbal. In het onderstaande artikel worden de voordelen uitgelicht wanneer je actief wordt als sponsor in de volleybalwereld. Als bedrijf kun je ervoor kiezen om je sociale betrokkenheid te vergroten door een evenement, vereniging of andere sociale instelling. Dit kan naast bekendheid ook een goed imago geven aan je organisatie of bedrijf. Het steunen van bijvoorbeeld een sportvereniging kun je dus ook onder de noemer MVO laten vallen. MVO gaat namelijk niet enkel om het verbeteren van de bedrijfsactiviteiten om je dienst te kunnen uitvoeren. Ook het toevoegen van een goed imago of op een andere manier gunstig te werk gaan voor een van de drie P’s (People, planet, profit)
Veel bedrijven zijn dan ook actief als sponsor voor de meest uiteenlopende sportorganisaties. Hierbij wordt er al snel gedacht aan een voetbalclub maar ook andere sporten zijn hierbij interessant.
Sponsors in de volleybalwereld
Er zijn tal van grote en aansprekende bedrijven welke hun pijlers op de volleybal hebben gericht. Hierbij kun je denken aan DELA, cheaptickets.nl en Lotto. En dat is niet eens zo gek. Op dit moment zijn bijvoorbeeld de wereldkampioenschappen beachvolleybal in Nederland. Doordat deze op vier unieke locaties plaats vinden krijgen deze veel aandacht van zowel Nederlandse als buitenlandse media. Op De Dam in Amsterdam, de Hofvijver in Den-Haag, De Apeldoorn en onder De SS Rotterdam in Rotterdam.
Welke vorm van promotie kies ik?
Wanneer je ervoor kies om actief en aanwezig te worden bij een volleybalvereniging kun je voor verschillende manieren van sponsoring kiezen. Een van deze methodes is shirtsponsoring. Een volleybalshirt kan je met verschillende manieren bedrukken. Een van deze manieren is de methode welke www.merchandisingconcepts.nl/sportkleding-bedrukken hanteert.